Ireland

Lång tråkig inaktiv blogg vecka nu med zero uppdatering. Kom hem från Irland i måndags efter fem helt underbara dagar där, så tänkte nu ge er en lång smarrig uppdatering - enjoy.

Irland har varit helt fantastiskt, det är ett av de absolut vackraste platserna jag varit på i mitt liv. Allt är så grönt och folket är så gästvänligt. Landet är så vackert att bilresan från Dublin till Portumna var alldeles för kort, hade kunnat sitta i bilen hur länge som helst och bara titta ut - amazing.

Där vi bodde var jättemysigt och paret som hade "Portumna House Bed & Breakfast" var så trevliga, man kände sig verkligen välkommen! Byn, Portumna, var också super och är precis som man vill att en irländsk by ska vara, eller som jag vill i alla fall.

Morgonen efter att vi kommit begav vi oss ut till Flowerhill EQ Center som visade sig vara en av de platser på jorden som verkligen kommit till mitt hjärta. Personalen och ägarparet var så trevliga och hjälpsamma och lika så de andra gästerna, man gick verkligen runt med ett leende hela tiden.

Hästarna var också super och jag hittade två stycken som jag verkligen tyckte om av de sex som jag red, men alla var himla trevliga. De jag gillade bäst hette Wonder Boy och New Man. Wonder Boy red jag varje dag och var en stor grå valack på 15 år. Han var pigg och framåt och till en början ganska stark men så underbar. Hade kunnat ta hem honom direkt. Den andra hästen, New Man, var som hämtad ur mina fälttävlans drömmar. Han var vit med rosa kring ögonen och mulen, jätte pigg och taktade hela tiden eller galopperade på stället men hoppade så himla väl! Riktigt välriden också, kanske inte så konstigt att denna var så fin i och med att det var frun i husets egen tävlingshäst. Hade han varit tillsalu hade jag slagit till direkt, perfekt fälttävlans häst!

Bella fick också rida riktigt fina hästar och då speciellt den sista (som hon red samtidigt som jag red New Man) som hette Beach Wood April. Även denna fruns tävlingshäst och var ganska stark och väldigt framåt men som den hoppade, wow! Kul att Oliver och Kim, som ägarna heter, tyckte vi red så bra att vi fick rida deras super fina tävlingshästar! Man tar verkligen åt sig av en sån sak!

Hela Flowerhill och stämningen där är oslagbar. Det har verkligen allt, hur mycket mark som helst, hur många hinder som helst, hur många fina hästar som helst, hur underbar natur som helst och på det en hur underbar stämning som helst! Man mår verkligen bra där!

Irland är annars ett land som jag verkligen har börjat älska, precis allt där. Vädert vi hade i helgen kunde inte vara bättre heller eftersom vi hade runt trettio grader och sol varje dag. Något man verkligen inte hade förväntat sig med denna resan, men vi klagar inte verkligen inte.

Snarast vill jag åka tillbaka och njuta! Tror verkligen detta kommer bli det ställe jag drömmer mig bort till när det är som tuffast i skolan.

Sen jag var barn har jag drömt om Irland och fast jag aldrig varit där älskat landet! Och vad kan jag säga nu då? Jo, jag rekommenderar verkligen alla att åka dit för ni kommer verkligen bli supernöjda! Helt underbart!

Nu kommer en mycket lång uppradning av bilder, hoppas ni gillar dem. Annars har jag ännu fler på facebook. xoxo
Wonder Boy
Latté
New Man
Man bara dör lite när man ser denna
När man kollar igenom bilderna nu blir man helt nostalgisk... Åh, jag vill tillbaka och det snart. Vem är på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0